BESTWAY AGRO & PLANTATION - Fertigasi, Cili Fertigasi, Tanaman Fertigasi, Baja AB
TANAMAN CILI, TIMUN FERTIGASI, Kegunaan, Cili Merah, Jenis, Bioteknologi, Tanaman, Sayur, Kebun, Pertanian, Benih, Sayuran, Kaedah, Pokok, Hidroponik, Pasaran, Halia, Pengeluaran, Ladang, Penghasilan, Penyelidikan, fertigasi cili, tanaman fertigasi, pertanian fertigasi, penanaman fertigasi, fertigasi sistem, kursus fertigasi, baja fertigasi, fertigation, projek cili fertigasi, cili padi fertigasi, my fertigasi, penanaman cili padi, tanaman cili padi, tanaman cili api, fertigasi rock melon

POLYBAG

Penggunaan polybag adalah wajib jika menggunakan kaedah fertigasi. Bagaimana nak pilih polybag yang sesuai utk tanaman fertigasi.

Di pasaran terdapat berbagai jenis polybag. Ada yang berwarna hitam, ada yang berwarna putih, ada yang hitam di dalam putih di luar, dan ada yang mempunyai kandungan UV dan ada yg tidak. Dan bermacam-macam saiz.

Pada pendapat saya, pilihlah yang beri lebih 'Nilai utk wang Anda'. Tengok budget. Saya pernah menggunakan polybag putih dan polybag hitam. Tetapi yang penting TAHAN LAMA. Apa yang menyebabkan sesuatu polybag itu tahan lebih lama. KANDUNGAN UV. Lebih banyak UV lebih tahan lama.

Macamana nak periksa kandungan UV? Saya tidak boleh menjawab dengan tepat. Tetapi TIPnya adalah dengan menarik bucu polybag tersebut. Jika lebih liat dan susah nak koyak maka boleh la dikatakan kandungan UVnya bagus.

Saiz pulak macamana? Ada yg guna saiz kecil, ada yang saiz besar. Pilihlah yang ada di pasaran, standard size. Jika tidak, kena buat tempahan dan minimum order selalunya 300Kg, baru kilang nak buatkan.

Masing-masing ada pendapat sendiri tentang pilihan saiz polybag tersebut. Saya pun mempunyai pendapat tersendiri.

Pilihan saya ialah POLYBAG HITAM UV saiz 18 x 16.

Berapa harga utk satu Kg polybag yang anda bayar sekarang?

Ini tawaran saya:

POLYBAG PUTIH UV : RM6.90/KG
POLYBAG HITAM UV : RM6.50/KG


Tidak termasuk kos penghantaran.

MAJULAH PERTANIAN UTK AGAMA, BANGSA DAN NEGARA.

Selamat Menyambut MAAL HIJRAH 1431.
Hijrah utk KEBAIKAN.
4 comments:

salam...berapakah kuantiti dalam sekilo untuk polybag hitam dan putih???


Kuantiti polybag bergantung pada size? Lebih besar polybag lebih sedikit kuantiti per kg. Cth : Size 16 x 16 => 19 kpg / kg, 18 x 18 => 13 kpg/kg


kalau utk 1000 pokok, berapa kuantiti dan harga yg diperlukan..


Owh ok²...
kalau untuk bibit lada sesuai yg saiz apa ya?


Post a Comment

SEMBANG FERTIGASI DAN INSTAFOREX BERSAMA DINDA.

SEMBANG FERTIGASI BERSAMA SAYA.

FOLLOWERS

RUANGAN IKLAN.

RUANGAN IKLAN.
(ruang iklan untuk disewa boleh hubungi kami untuk dptkan tawaran harga)

AL-QURAN ONLINE

Quran Explorer - Interactive Audio Recitations & Translations

BLOG RAKAN TANI.


RECENT POSTS

RECENT COMMENTS